zaterdag 27 juli 2013

Bakoven


Ik heb het jaren als een totaal gemis ervaren dat ik geen oven had hier. We wonen hier in een best wel duur huurhuis, en om gelijk de keukenkastjes te slopen om daar een inbouwoven in te zetten dat doe je ook niet. Ik tenminste niet. Losse ovens vond ik vaak te klein. Ik wil minimaal een brood kunnen bakken of een hele kip. En dat lukt in de gemiddelde snackoven niet. Nu heb je ze ook wel groter maar dan vond ik de prijs gelijk weer het stuikelblok, tot ik vorige week bij een Marokkaanse winkel een bakoven zag staan, groot genoeg om een Turkse ronde bakplaat te huisvesten voor de schamele prijs van 60 euro. Oke misschien gaat hij niet 10 jaar mee. Maar ik ben er heel erg blij mee. En al druk aan het experimenteren. Want laten we wel zijn eigengemaakt is altijd lekkerder dan gekocht! En voordeliger.

De kefir groeit als kool, vooral met het warme weer ging het hard, alleen het drinken van de drank wil nog niet lukken vaak gaat het te snel, en is er niet veel meer over. Iemand suggesties?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten