dinsdag 25 maart 2014

Autistische puber met haat tegen wiskunde en de rest van school....En de belastingzaken.

Mijn 14 jarige zoon heeft ADHD, en PDD NOS een vorm van autisme. Persoonlijk denk ik dat hij eerder ODD heeft maar goed die opstandigheid kan ook aan de puberteit liggen natuurlijk. Hij zit u in het tweede jaar van KADER ver onder het niveau wat hij aan zou moeten kunnen, maar goed....Vanaf het begin van het jaar heeft meneer geen zin in wiskunde, of het klikt gewoon niet met hem en de Turkse wiskunde leraar. De wiskunde leraar beklaagd zich dat hij niet oplet, en doet het overkomen alsof hij iedere dag omgekeerd op de kop in de klas zit. Zoon lief zegt: Mam die man legt het uit en dan lijkt het wel of hij Russisch spreekt, dan vraag ik.....En dan legt hij het nog een keer uit. Snap ik het nog steeds niet en dan denk ik laat maar zometeen denkt hij dat ik dom ben of zo. Met als gevolg de onvoldoendes vliegen mij om de oren.....
Wil best mijn zoon alsnog de boel uitleggen, maar tegen de tijd dat ik hem zo ver krijg dat hij met veel gefoeter naar beneden komt met het wiskundeboek, dan is het tijd om naar bed te gaan en is zijn medicatie uit gewerkt. Gevolg, ruzie en stress.........
Vanaf morgen maar wat eerder proberen.
 
Vandaag de belastingzaken van manlief bijgewerkt, en zijn aangifte voor 2013 gedaan. Vind ik best knap van mijzelf dat ik een ondernemersaangifte zelf kan doen. Behoorlijk wat bespaard op de boekhouder.....
Ja zo moet je het toch zien. Of niet.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten